fbpx

Pune-te în papucii celuilalt

Atunci când lucrăm cu clienți, indiferent de domeniul în care activăm, există o lecție esențială care poate transforma complet interacțiunile și procesul creativ: empatia. Poate părea simplu, dar în realitate, nu este întotdeauna ușor.

Vă vom povesti un exemplu personal, pentru a înțelege mai bine la ce ne referim.

Atunci când un client vine la noi pentru a crea un logo pentru un nou proiect, există o „legendă” nespusă: cel puțin una dintre părți se va simți neînțeleasă. Dar să vă dăm contextul mai detaliat.

Clientul ne explică domeniul în care activează și ne spune cum și-ar dori ca logo-ul să reflecte acest domeniu. Apoi, urmează întrebările noastre: ce tip de logo își dorește – simbol sau wordmark? Care ar trebui să fie cromatica? Ce stil? Și, mai important, dacă există vreun element specific pe care l-ar vrea în design.

Și aici apare un răspuns pe care îl primim destul de des: „Nu am preferințe, eu nu mă pricep, mă bazez pe mâna voastră.” Așadar, începem procesul de cercetare și schițăm o primă propunere. Pe baza activității și valorilor brandului, vine o propunere care, teoretic, ar trebui să fie memorabilă și ușor de utilizat în diverse materiale de marketing.

Totul pare să meargă bine până în acest punct, dar ghiciți ce? De multe ori, propunerea nu este ceea ce își imagina clientul, iar de aici urmează o serie de discuții prin care încercăm să înțelegem exact ce își dorește.

Desigur, este firesc ca acest lucru să fie frustrant pentru ambele părți. Ore de research, ore de grafică și multiple încercări, toate pentru a ajunge la un rezultat care nu corespunde așteptărilor inițiale ale clientului. Și, dacă ne gândim bine, nu este doar frustrant pentru noi, ci și pentru client. Este vorba despre brandul lui, despre o imagine care ar trebui să reflecte munca și viziunea sa.

Și acum, ajungem la punctul esențial al acestui articol: Pune-te în locul celuilalt.

Dacă clientul ar înțelege câte ore de muncă, teste și ajustări stau în spatele unui logo, poate ar avea o altă abordare. Poate ar înțelege mai bine procesul și ar privi totul din perspectiva designului, mai mult decât dintr-o viziune rigidă a „ceea ce își imaginase”. Ar exista mai multă deschidere și mai multă înțelegere.

Dacă am fi în locul clientului, am înțelege că pentru el acest logo este mult mai mult decât un simplu design. Este o piesă esențială a visului său, un simbol al muncii depuse și al unui brand care încearcă să capete o formă coerentă. Este perfect normal ca un client să aibă așteptări, iar noi, ca designeri, trebuie să înțelegem și să respectăm acest lucru.

Acesta este motivul pentru care noi, personal, facem acest exercițiu de empatie și ne ajută foarte mult. Nu ne scutește de eventualele ajustări pe baza feedback-ului primit, dar ne ajută să gestionăm mult mai bine situațiile și să avem o stare mai bună.

Empatia poate face diferența în orice domeniu. În design, și nu numai, aceasta poate transforma modul în care înțelegem munca celorlalți și cum gestionăm așteptările.

Dacă ai nevoie de un logo sau de orice material creativ pentru comunicare, suntem aici să te ajutăm: office@vreaureclama.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>