Lumea marketingului s-a schimbat dramatic în ultimii 10 ani, iar Google Ads au influențat cel mai mult această transformare.
Hai să facem un scurt exercițiu! Închide ochii și răspunde repede la următoarea întrebare: Când cauți să achiziționezi online ceva rapid, unde cauți? Da, nu este de mirare, toți am dat același răspuns,… pe GOOGLE!
Cunoscut anterior ca Google AdWords, Google Ads este o platformă Pay Per Click (PPC) care permite afacerilor sau marketerilor să-și facă reclama pe cel mai mare si important motor de căutare de pe web. Făcând publicitate pe o platformă în care există peste 259 de milioane de vizitatori unici, 4,8 miliarde de interacțiuni zilnice și peste 5 miliarde de interogări de căutare pe zi, nu se poate nega că Google Ads te poate ajuta să îți atingi obiectivele.
Ce sunt Google Ads?
Aproape de fiecare dată când vezi un anunț cu trimitere pe pagina unei companii sau clasarea unui produs ca primul, al doilea sau al treilea rezultat al căutării pe Google, nu este doar rezultatul unui SEO bun, ci probabil este vorba despre o campanie Google Ads. Totuși nu ignora partea de SEO si aceasta este extrem de importanta.
Prin Google Ads, o companie plătește pentru ca anunțul lor să fie afișat clienților care caută cuvintele cheie plătite în Search-ul Google. Odată ce firma stabilește o campanie de marketing lunară, poate seta un plafon de cheltuieli publicitare pe care Google îl va urma, precum și să aleagă publicul țintă la nivel global sau local. Acest instrument de marketing digital este o modalitate excelentă pentru orice companie de a primi mesaje semnificative în fața publicului țintă. Pe măsură ce campania rulează, vi se oferă rezultate măsurabile, cum ar fi clicuri pe site.
Tipuri de Google Ads
Campanie de căutare.
Campaniile de căutare sunt exact ceea ce se înțelege. Campaniile de căutare Google permit marketerilor și brandurilor să ruleze anunțuri text plasate pe Google, acestea fiind afișate persoanelor care caută anumite articole sau produse. Atunci când creează o campanie de căutare, mărcile și agenții de marketing creează anunțuri text în funcție de cum ar dori să fie căutate aceste ad-uri. De exemplu, dacă o firma care a vândut produse audio/video dorește să desfășoare o campanie de căutare pentru un anumit articol, cum ar fi căști, atunci campania de căutare ar fi creată pentru a viza utilizatorii care caută căști sau produse legate de căști.
Cuvintele cheie sunt cheia!
Când creezi campania de anunțuri afișate în Google, este foarte important să alegi o listă de cuvinte cheie. Cuvintele cheie sunt cuvinte și expresii, care descriu cel mai bine produsul sau serviciul tău. Aceste cuvinte cheie trebuie alese pentru a determina când și unde apare anunțul tău. Ar trebui să alegi cuvinte cheie relevante, de calitate pentru campania ta, pentru a te ajuta să ajungi la clienții interesați.
Mai mult decât atât, poți adăuga seturi de cate 2 sau 3 cuvinte care se completează, expresii , care te ajută să controlezi anumite căutări cu care pot fi asociate anunțurile tale. În general, o listă grozavă de cuvinte cheie grozave poate ajuta ca anunțul să aibă rezultate mai bune și să eviți prețuri mai mari. Cuvintele cheie slabe au ca rezultat prețuri mai mari și o poziție mai scăzută a anunțurilor.
Campanie de afișare în Rețea.
Afișarea în Rețea folosește site-urile partenerilor Google, pentru a afișa reclame pe platformele acestora. Anunțul companiei tale poate apărea pe diverse site-uri web, în partea de sus a unei pagini web, în bara laterală sau chiar ca pre-roll înaintea videoclipurilor YouTube. Google include, de asemenea, capabilități pentru ca reclamele să apară și pe Gmail, platforma proprie de e-mail.
Reclamele grafice oferă multe avantaje companiilor. În primul rând, Google colaborează cu milioane de site-uri web și ajunge la peste 90% din toți utilizatorii de internet, ceea ce te asigură că reclamele firmei tale ajung în fața a cât mai multor ochi posibil. Un avantaj suplimentar al anunțurilor grafice este că sunt flexibile în ceea ce privește stilul și formatarea, ceea ce oferă varietate. Anunțurile Google pot fi în format GIF, sub formă de text, video sau imagine statică.
Nu numai că reclamele grafice oferă stiluri și formate diferite, dar există și o varietate de tipuri de anunțuri grafice.
Campanie de cumpărături
O campanie de cumpărături permite comercianților să-și promoveze produsele într-un mod mult mai vizual, precum și să sporească traficul. Campaniile pentru Cumpărături Google oferă mai multe detalii decât doar un anunț bazat pe text sau un anunț afișat în Rețeaua de căutare. De exemplu, anunțurile pentru cumpărături oferă detalii suplimentare, cum ar fi imaginea produsului, prețul, titlul și numele magazinului. Deoarece reclamele pentru cumpărături oferă mai multe detalii, comerciantul are siguranța că traiectoria reclamelor este focusată pe potențiali clienți iar aceștia vor fi mult mai calitativi, deoarece consumatorii știu și înțeleg exact pe ce fac clic. Prin această selecție nu-ți irosești click-uri pe clienți care nu au interes să cumpere produsele tale.
Campania video
Anunțurile video sunt cele care apar într-o pagină video YouTube sau sub formă de pre-roll înainte de a putea viziona videoclipul dorit. Aceste anunțuri pot apărea ca anunțuri pre-roll care se pot închide, care apar după ce ați introdus o căutare pe platforma YouTube sau în bannere suprapuse.
Campanie Video Action
Campaniile video generează mai multe conversii, optimizând în același timp pentru cea mai mică sumă CPA (click per action). Acestea generează mai multe combinații de anunțuri care se afișează persoanelor potrivite în cele mai relevante formate de anunțuri.
Campanie TrueView for Action
Anunțurile TrueView for Action sunt un îndemn la Call-To-action, suprapuneri de text în titluri și un ecran de final pentru anunțurile video, care îi ajută pe specialiștii în marketing să atragă mai mult trafic către anumite zone, cum ar fi paginile de produse sau site-urile web.
TrueView este formatul de anunț proprietatea Google cost-pe-vizionare, care este difuzat pe YouTube, în milioane de aplicații și pe web. TrueView oferă agenților de publicitate mai multă valoare, deoarece aceștia trebuie să plătească doar pentru vizionările reale ale anunțurilor lor, mai degrabă decât pentru afișări. Spectatorii pot alege să ignore anunțul video după 5 secunde.
Trebuie să evidențiez aici faptul că Google face bani de la afacerile ce doresc să se promoveze pe YouTube, iar YouTube, face bani atât din spațiul oferit pentru ad-uri lui Google, dar și de la utilizatorii care nu doresc să vadă reclame, care plătesc un abonament anual sau lunar pentru a fii ad-free. Smart nu!?
Campanie TrueView pentru acoperire
TrueView for Reach îi ajută pe agenții de publicitate/marketeri să ajungă la publicul de pe YouTube și de pe web folosind anunțuri in-stream care se pot închide. Aceste anunțuri specifice sunt concepute sau optimizate pentru a oferi o acoperire mai unică, folosind licitarea CPM (cost per mile) vizată pentru un cost mai mic.
Campanie TrueView pentru Cumpărături
Pentru a utiliza TrueView pentru campanii de cumpărături, un brand trebuie să aibă Google Merchant activat, deoarece utilizează datele despre produse Google Merchant ale unei mărci pentru a realiza anunțuri, cum ar fi cardurile de cumpărături, care pot apărea în anunțurile video.
Campanii video cu anunțuri fulger
În comparație cu celelalte anunțuri video, anunțurile bumper sunt videoclipuri cu mesaje scurte despre brandul tău. De asemenea, aceste reclame nu permit spectatorilor să sară peste videoclip, așa că mesajele din aceste anunțuri ar trebui să fie memorabile.
Campanie pentru secvențe de anunțuri video
Aceste reclame sporesc gradul de conștientizare a produsului sau serviciului tău selectând obiectivele „Produs și marcă” și „Notorietatea brandului și reach” în Google Ads.
Campanie video outstream
Proiectate special pentru dispozitive mobile și tablete, anunțurile Outstream sunt un instrument excelent pentru creșterea gradului de notorietate. Aceste anunțuri pot apărea în afara YouTube și pe site-uri partenere suplimentare.
Cea mai bună parte a programului Google Ads este că ai libertatea de a testa și alege ceea ce funcționează cel mai bine pentru afacerea ta prin încercare și eroare. Fiecare dintre aceste variante de anunțuri enumerate poate ajuta companiile să-și atingă obiectivele, în funcție de tipul de atenție pe care-l dorește să-l atragă, de bugetul companiei și de produsele/serviciile pe care le oferă.
Cum funcționează Google Ads?
Acum că știți ce sunt Google Ads și tipurile de campanii disponibile, este posibil să te întrebi cum funcționează. În primul rând, atunci când o firmă lansează o campanie Google Ads, trebuie să sublinieze care dintre următoarele trei obiective își dorește să le atingă:
- Creșterea apelurilor către afacere
- Direcționarea potențialilor clienți către magazinul tău
- Mai mult trafic către site-ul web sau landing page.
În al doilea rând, compania va trebui să stabilească dacă copia publicitară va fi livrată la nivel global sau să selecteze publicul local, mai pe scurt zona unde să ruleze.
Următorul pas este să faci pentru Google o scurtă descriere cu ceea ce face ca afacerea ta să fie atât de specială, atașând pentru Google imagini sau trei propoziții scurte. Din aceste propoziții, Google va crea template-ul publicitar. În cele din urmă, îți vei seta bugetul pe care Google îl va folosii pentru a îndeplinii cu succes campania.
Cât de mult trebuie să investesc în Google Ads?
Costul-pe-clic mediu în Statele Unite de exemplu este între 1 și 2 USD. Conform wordstream.com România are pentru CPC (cost-per-click) o medie cu 69 la sută mai mică decât media SUA. Cu toate acestea, costul anunțului tău depinde de o serie de factori, inclusiv de calitatea site-ului web al companiei tale și de cât de mult licitați cuvinte cheie.
Aici intervine sistemul de licitație publicitară Ad Auction! Pentru a spune simplu, licitația publicitară și sistemul de clasare a anunțurilor Google nu depind de companiile cu cel mai mare buget publicitar. Ceea ce plasează reclamele mai sus pe o pagină web sau face ca Google să le favorizeze este site-ul, care, îi ajută cel mai mult pe utilizatori. Îți aduci aminte când am zis înainte că și SEO este foarte important şi nu trebuie ignorat, ei bine aici intră meritul lui. Companiile pot licita cuvintele şi frazele cheie dorite fără probleme, pot plătii foarte mulți bani, dar în final, dintre toți aceștia cine are un SEO foarte bine făcut în site, câștigă plasarea mai bună. De asemenea, un SEO bun te poate menține sus în clasamentul Google chiar dacă nu plătești plasarea.
Deci cât trebuie să investești în Google Ads rămâne doar la aprecierea ta. Desigur că noi recomandăm reclama plătită pe Google, este importantă și îi ajută pe clienții tăi să te găsească mai repede și mai ușor.
De ce ar trebui ca afacere, să folosești Google Ads?
Cu capabilități atât pentru mobile cât și pentru desktop, Google Ads este o modalitate eficientă de a genera trafic adecvat pentru afacerea ta prin optimizarea produselor și serviciilor. Indiferent de dimensiunea afacerii sau de resursele disponibile, anunțurile pot fi adaptate pentru a se potrivi oricărui buget, iar cheltuielile/campaniile pot fi întrerupte sau oprite în orice moment.
Nu numai asta, dar există sute de companii care folosesc Google Ads pentru a-și promova afacerea, ceea ce face imperativ ca aceste companii, să dezvolte campanii și să-şi perfecționeze SEO pentru a-și devansa concurenții.
Iată câteva beneficii suplimentare ale utilizării Google Ads în strategia de marketing digital:
Creșterea numărului de potențiali clienți
Google Ads este unul dintre cele mai bune instrumente pentru generarea de clienți noi. Dacă campaniile tale sunt configurate corect, acestea au potențialul de a câștiga clienți extrem de hotărâți spre a cumpăra, către site-ul tău web, landing page sau altă platformă online dorită. De asemenea, Google Ads permite unei companii să se concentreze asupra persoanelor care caută în mod special ceea ce își doresc. Aceasta înseamnă că campaniile companiei tale pot fi rafinate în mod continuu, astfel încât numai persoanele care doresc să îți cumpere produsele sau serviciile să fie trimise pe site-ul tău prin această platformă.
Potențial pentru un ROI (return-of-investment) ridicat
Spre deosebire de alte strategii de marketing, Google Ads îi face pe agenții de publicitate să plătească numai pentru anunțurile pe care oamenii fac clic. Odată ce îți optimizezi campaniile Google Ads, poți obține o rentabilitate ridicată a investiției (ROI), pe care poate nu ai văzut-o prin alte strategii de marketing. Cu toate acestea, acest lucru necesită timp. Pentru a obține o imagine mai clară a ceea ce va oferi afacerii tale cele mai bune rezultate, trebuie să testezi și să urmărești continuu campaniile, deoarece Google oferă toate datele necesare pentru a calcula rentabilitatea investiției, anunțurile pe care s-a făcut clic, cuvintele cheie introduse și costul clicurilor.
Află mai multe din și despre piața ta de desfacere
Înțelegerea audienței te face să ai mai mult de-a face cu clienții și să afli ce își doresc aceștia. Deși acest lucru este de obicei dificil de realizat și necesită multă cercetare, Google Ads furnizează informații despre obiceiurile și cerințele clienților la care visează oamenii de afaceri. Acestea includ date despre cuvintele cheie pe care clienții le folosesc pentru a vă găsi site-uri, locații, dispozitivele pe care le folosesc și orele și zilele săptămânii în care caută.
Poți folosi aceste informații pentru a-ți schimba produsele și serviciile sau pentru a perfecționa eforturile de marketing, astfel încât bugetul tău să nu fie irosit cu publicitate către persoanele care nu sunt interesate de afacerea ta.
Cu acoperirea sa în comparație cu alte motoare de căutare, Google Ads este unul dintre cele mai puternice instrumente de publicitate pe care le poate folosi o companie.
Dacă dorești să afli mai multe despre cum te poate ajuta Google Ads în afacere, contactează-ne chiar acum pentru a programa o întâlnire cu echipa noastră de marketing.
THE BEST IS YET TO COME.
office@vreaureclama.ro
Str. Transilvaniei, Nr.6, Cisnădie, SIBIU
Articol scris de: LANDA ANDREEA-OLIVIA
Leave a Reply